jueves, 17 de julio de 2008

¡Danzad, danzad, malditos!


M'alegro molt en llegir que Rubí serà la "capital de la dansa"...no sé si alguns periodistes potser exageren. Però, per què no? Collons, hem de fer ciutat! El Centre Nacional de Dansa sembla ser que convertirà Rubí en el punt de referència de la dansa catalana. Ningú pot negar que l'Esbart és un gran actiu de la ciutat, una referència, una marca, així com la veu omnipresent i solemne del president Isidre Rubio (visca l'Isidre!).
Tenim Centre Nacional de Dansa, el millor Esbart del món, el millor Isidre del món, el Rubifolk, tradició sardanística, però falta una cosa essencial: polítics. Sí, sí, sembla que tenim gent que es fan dir polítics y patatín patatán...però, quan han vist ballar els polítics??? Com a molt he vist a l'alcaldessa ballant sardanes i fins i tot algun regidor que s'ha pres el flamenc com a política imperant (per cert, visca el flamenc!), però mai he vist un ball de plaça.
M'explico hi ha ciutats, com Terrassa, per exemple, que per la Festa Major els polítics fan un ball. Tots els regidors s'entrenen durant setmanes i surten -amb més o menys fortuna- davant la gent a ballar dansa tradicional catalana.

AVÍS A TOTS ELS REGIDORS (això no és una amenaça, però quasi): ELS VULL A TOTS FENT UN BALL DE PLAÇA PER LA FESTA MAJOR DE L'ANY QUE VE (sense exepcions). Serà una prova de foc del seu recolzament a la dansa a Rubí. No hi ha excuses. Si no és així prendrem nota...de cara a les eleccions.
Ja ho deia el director Sydney Pollack (EPD): "¡Danzad, danzad, malditos!"

7 comentarios:

Marta Ribas Frías dijo...

Vincent,

jo m'hi apunto. I fins i tot m'ofereixo per informar els altres regidors (no blocaires o poc actius en això d'internet) d'aquest repte... Però ja que tú ens poses un repte, jo te'n poso un altre. Has de buscar un coreògraf o coreògrafa, amb suficient paciència i mà esquerra (sobretot que sigui "esquerra", je, je) com per posar-nos d'acord en un exercici de coordinació d'equip com és fer una dansa conjunta... I a més, que quedi mínimament presentable... Això sí que és un repte!!!

Vincent Laurent dijo...

Ostres! Quina resposta més ràpida. Gràcies, Marta, pel teu recolzament. Ja m'estic olorant el tema com un prec i/o pregunta al ple municipal. De coreògraf, no tinc confiança amb ningú, però és qüstió de que parlem amb l'Esbart. A una iniciativa tan simpàtica no diran que no. Això espero...

Vincent

Vincent Laurent dijo...

Tot i que ha donat la seva resposta al seu blog us copio el comentari d'Arés Tubau sobre la meva proposta:
"Arés | divendres, 18 de juliol de 2008 | 17:47h
Com que no tinc compte google, no puc escriure al teu bloc, i, per tant, he de respondre aquí!

Per mi cap problema! Posa dia, lloc, hora, i, sobretot, estil que haurem de ballar. Tradicional o contemporani? Popular? Disco? D'origen forani? Espero que sigui un ball nostrat de Rubí: els xatos? les gitanes? una sardana dedicada a Rubí?
Però això que dius que els polítics de Rubí no ballen no és del tot cert! Em penso que no t'hi has fixat massa bé, perquè jo n'he vist a uns quants (i quantes), en diferents moments i ballant diferents estils... ;)"

Rubinenc dijo...

Bon dia!

com la meva companya de partit, totalment disposat a ballar la pròxima festa major, de fet ja vaig ballar al final del ball de gitanes i m'estava passant pel cap fer-ho sencer l'any vinent, així que cap problema i tot el suport.

Que els polítics no ballen no és del tot veritat, aquesta festa major he vist ballar a més d'un expolític i exalcalde jejeje

ànim! a veure com ens sortim d'aquesta iniciativa, pel que veig ja tenim 3 promeses virtuals, només falta fer-ho realitat

fins una aviat

Vincent Laurent dijo...

Moltwes gràcies, Carlos. Ja són tres els regidors que s'apunten. Això comença a tenir bona pinta.


Vincent Laurent

Marta Ribas Frías dijo...

un any després, escric al teu bloc per recordar-te que no hem complert allò promès: no hi ha hagut cap ball de plaça dels polítics locals en aquesta Festa Major. T'asseguro que tinc una espineta clavada per no haver pogut complir amb aquest compromís. I assumeixo la meva part de culpa (tot i que jo vaig fer els deures de comentar-ho a altres regidors/es)
Encara ho trobes necessari per l'any vinent? M'agafes el repte de muntar-ho per la Festa Major del 2010??

Marta Ribas Frías dijo...

Vincent, encara que tens el bloc abandonat, com veus quan jo prenc un compromís, el prenc de debò. Veient que la proposta de ball específic per als regidors i regidores no ha prosperat, m'he apuntat a la línia del meu company Carles Àguila i aquest any ballaré les gitanes al carrer (ell ja ho va fer l'any passat. I enguany repeteix).
A veure si mica en mica som més, els del consistori que suem la cansalada també per Festa Major...